מצלמה
בשידור חי

052-5111000

צלצל עכשיו עד 12 בלילה, 7 ימים בשבוע

מדריך - התקנת וו גרירה ברכב לגרירת אופנוע ים וסירה

רישוי:

החוק מאפשר התקנת ווי גרירה ברוב הרכבים למעט רכבים היברידיים.

התקנת וו גרירה מחייבת רישום כתוספת ברישיון הרכב. נסיעה ברכב עם וו גרירה ללא רישום ברישיון הרכב תגרור קנסות. בנוסף, הרכב גם לא יוכל להיות מבוטח ללא רישום מתאים.

לאחר ההתקנה יש לגשת עם הרכב והמסמכים שהמתקין של וו הגרירה מספק ל- "עמדה 1" בה יבצע בוחן של משרד התחבורה בדיקה של עמידת וו הגרירה בתקנים. עמדה זו ידועה לשמצה בגלל זמן ההמתנה הרב.

חלק מהמתקינים מורשים לבצע את הבדיקה ובמקרה כזה לא צריך לגשת לעמדה 1.

סוגי ווי גרירה:

משווקים בארץ אלפי ווי גרירה מסוגים שונים אולם לכל רכב יש וו גרירה ייחודי לו שיוצר בשיתוף עם יצרן הרכב. שימוש בוו הנכון אינו גרם שום נזק לרכב, לא בזמן ההתקנה ולא בזמן הגרירה.

ישנם שני סוגי ווי גרירה:

  • וו גרירה תפוח – מיועדים לגרירת גרור עד משקל של 750 ק"ג.
  • וו גרירה משולב – מיועדים לגרירת נגררים כבדים ולשימוש מסיבי.

לגרירת אופנוע ים מספיק וו גרירה תפוח. במידה ומדובר ברכב שמיועד לשמש גם לעבודות מסיביות רצוי לשקול התקנת וו גרירה משולב. הדבר יכול להעלות מעט את ערך הרכב במכירה.

ניתן לבחור ווי גרירה קבועים או נשלפים, גם לוו תפוח וגם למשולב. וו גרירה נשלף ניתן להרכבה והסרה פשוטה.

ישנם רכבים שמחויבים להתקין וו גרירה נשלף כדי לא להסתיר את לוחית הרישוי של הרכב. יש להתעדכן אצל המתקין.

החסרונות בוו גרירה:

  • מוסיף לאורך הכללי של הרכב 10 עד - 20 ס"מ.
  • בעייתי יותר בעת חניות בערים.
  • בנסיעה בשטח (ברכבי שטח), מגדיל את זווית הנטישה.
  • בעת גרירה, מגדיל מאוד את צריכת הדלק ומשנה את התנהגות הכביש.
  • ניתן לבטל חלק מהחסרונות הנ"ל על ידי התקנת וו גרירה נשלף.

בחירת מתקין:

חשוב לבחור מתקין מורשה מטעם משרד התחבורה. למתקין צריך להיות "אישור ייצור מוצרי תעבורה – התקנת צמוד בין גורר לגרור 0666".

יש למסור למתקין לפני ההגעה את הדגם והשנתון של הרכב ולוודא שיש לו וו גרירה מתאים.

לחלק מהמתקינים יש אישור של משרד התחבורה שחוסך את ההגעה לעמדה 1. ניגשים עם המסמכים שהמתקין מוסר לכל משרד רישוי ומקבלים רישיון חדש עם שינוי המבנה. חלק מהמתקינים מבצעים זאת בעצמם עבור הלקוח.

התקנה:

יש לצלצל למתקין, לוודא שיש לו את וו הגרירה המתאים, לסגור על מחיר ומועד התקנה.

אחרי ההתקנה ולפני שיוצאים מהמתקין, יש לוודא ששקע החשמל הותקן ועובד כראוי. צריך לחבר את הנגרר ולוודא שכל האורות עובדים כראוי, כולל אורות הגרור והרכב. יש לבדוק גם נזקים שהיו עשויים להיגרם לרכב בזמן ההתקנה, כולל שריטות צבע ונזק לפח.

יש לקבל מהמתקין את האישורים הדרושים למשרד התחבורה:

  • העתק רישיון ייצור מטעם משרד התחבורה.
  • אישור יצרן מורשה.
  • אישור בדיקה והפנייה למשרד הרישוי.

מחירים ועלויות:

המחירים של התקנת וו גרירה לרכבים מסחריים ולג'יפים גבוהה משמעותית מהתקנה על רכבים פרטיים. עלות וו הגרירה והתקנה אצל מתקין מורשה לרכב מסחרי וג'יפ נעה בין 5,500 ל- 7,500 ₪ (כולל עבודה ומע"מ). העלות לרכב פרטי נעה בין 1,500 ל- 3,000 ₪ (תלוי בסוג הרכב).

בחלק מרכבי היוקרה והרכבים החדישים בהם מותקן מחשב רכב, צריך להתקין קופסת פיקוד שנקראת "חשמל חכם" (SMARTBOX) שמתחברת למחשב הרכב. עלות התקנה המחייבת גם התקנת קופסת פיקוד תהיה מעל 3,000 ₪.

ביטוח:

יש להודיע לחברת הביטוח על התקנת וו הגרירה ולוודא שמוסיפים את ההתקנה גם לפוליסת הביטוח.

סרט הדגמה לוו גרירה תפוח נשלף:

 

 

 

צלצל עכשיו עד 12 בלילה, 7 ימים בשבוע:

052-5111000