מצלמה
בשידור חי

052-5111000

צלצל עכשיו עד 12 בלילה, 7 ימים בשבוע

מדריך - האם ללמוד קורס אופנוע-ים או משולב

מדריך זה נועד לעזור לתלמידים המעוניין לעשות רישיון אופנוע ים או סירה והמתלבטים אם לרכוש את הקורס המשולב ולעשות את שניהם. במידה ויש שאלות נוספות מעבר למוסבר במדריך זה, יש ליצור איתנו קשר.

מניסיון של מעל 30 שנה בתחום למדנו שאחת מההתלבטויות הנפוצות ביותר של התלמידים המעוניינים ברישיון אחד היא אם לשלב את שני הרישיונות ביחד.

במדריך זה תוכל לקבל מידע וכלים שיעזרו לך לקבל את ההחלטה הנכונה.

הרחבה ופרטים נוספים על רישיון לסירה ניתן לקבל במדריך - כיצד לבחור רישיון לסירה

קורס אופנוע ים וסירה מהירה - ההבדלים בלימודים העיוניים:

תלמיד המעוניין בשני הרישיונות יצטרך לעבור שני מבחני תיאוריה. יחד עם זאת, הלימודים לקורס המשולב נעשים ביחד בקורס אחד וגם המבחנים העיוניים מתבצעים בו זמנית כך ששילוב שני הרישיונות ביחד לא מוסיף מפגשים, כלומר ביום המבחן התלמיד יקבל את 2 המבחנים באותו המפגש. 
המבחנים דיי דומים אחד לשני ברמת הקושי כשהשוני הוא בהיקף חומר הלימוד. ההבדל העיקרי בין מבחני התיאוריות של אופנוע הים וסירת המנוע נובע מכך שלאופנועי ים אסור לשוט בלילה ולכן התלמידים שלומדים על אופנוע ים אינם צריכים ללמוד את פרק האורות שנחשב לפרק הגדול בלימודים. פרק זה לבדו מהווה כ- 40% מהחומר הלימודי. במבחן התיאוריה לאופנוע הים הנקרא ימאות א' יש 30 שאלות ובמבחן המשולב הנקרא ימאות ב' יש 50 שאלות.

לסיכום - תלמיד המעוניין בשני הרישיונות יצטרך לעבור 2 מבחני תיאוריה כאשר המבחן של סירת המנוע נחשב קשה יותר מהמבחן של אופנוע הים, אולם הלימודים משולבים בקורס אחד והמבחנים נעשים ביחד באותו היום.

קורס אופנוע ים וסירה מהירה - ההבדלים בלימודים המעשיים:

את החלק המעשי של אופנוע הים ניתן לעשות בדרך כלל ב- 2 עד 3 מפגשים, מפגש או שניים לשיעורים ומפגש אחד למבחן (טסט). ישנם בתי ספר המציעים אפילו לסיים הכול במפגש מעשי אחד שבו מתבצע שיעור וטסט באותו היום אולם זו אינה אופציה מומלצת. בטסט ישנם תרגילים המחייבים הכירות עם אופנוע הים הספציפי ותרגילי דיוק הדורשים אימון גם מתלמידים בעלי ניסון קודם. בנוסף, יום הטסט ארוך ועמוס ולא מאפשר מתן שיעור אמיתי ובכל מקרה התלמיד יגיע עייף לטסט, דבר שיעלה משמעותית את סיכויי הכישלון. בקורס המשולב יש צורך לרוב בשלושה מפגשים כשבשני המפגשים הראשונים מתבצעים שיעורים כפולים על אופנוע הים והסירה ובמפגש השלישי מתבצעים שני הטסטים ביחד.

יש לזכור גם שהשטת סירה דורשת מיומנות גבוהה יותר מהשטת אופנוע ים והסיכוי לכישלון בטסט מעט גבוהה יותר.

לסיכום - הוספת סירה לאופנוע ים לרוב יחייב מפגשים נוספים. כמוכן, בקורס המשולב מתקיימים שני מבחנים (טסטים) ולכן הסיכויים להיכשל גבוהים יותר.

קורס סירה מהירה ואופנוע ים -ההבדלים בעלויות:

ההבדלים בעלויות נובעים גם מעלויות השיעורים המעשיים וגם מהאגרות.
העלות שלהל"ן אינן כוללות אגרות שמשלמים עקב כישלונות במבחנים.

עלות רישיון לאופנוע ים - 1,434 ש"ח:

  • 890 ש"ח עלות הקורס (לבית הספר).
  • 203 ש"ח למבחן העיוני.
  • 341 ש"ח למבחן המעשי.

רישיון משולב (אופנוע ים + סירה) - 2,478 ש"ח:

  • 1,390 ש"ח עלות הקורס (לבית הספר)
  • 203 ש"ח למבחן העיוני לאופנוע הים.
  • 203 ש"ח למבחן העיוני לסירה.
  • 341 ש"ח למבחן המעשי לאופנוע ים.
  • 341 ש"ח למבחן המעשי לסירה.

 לסיכום - הוספת רישיון על סירה לרישיון על אופנוע ים מוסיפה קרוב ל- 50% בעלות ומגדילה את הסיכויים לכישלונות במבחנים.

השלמת רישיון לסירה מהירה בשלב מאוחר יותר:

תלמיד שלמד על אופנוע ים בלבד יכול כמובן לעשות את הרישיון לסירה בשלב מאוחר יותר וההפך, אולם היתרון העיקרי בביצוע שני הרישיונות ביחד הוא החיסכון בעלויות, בזמן ובאובדן ימי עבודה. שילוב המאמץ הלימודי חוסך זמן בלימוד התיאוריה וימי עבודה לחלק המעשי. בנוסף, רכישה של הרישיונות בנפרד יקרה משמעותית מרכישה של הקורס המשולב.

לסיכום - לתלמיד שמתכנן בעתיד לעשות רישיון לסירה או אופנוע ים בהמשך מומלץ שיבצע את שני הרישיונות ביחד בקורס המשותף.

השלמת רישיון לסירה מתקדמת:

בעל רישיון משיט 12 יכול להשיט סירה באורך של עד 7 מטר שמותקן בה מנוע עד 150 כ"ס (עוצמה א'). על מנת להתקדם ולעשות קורס סירה מהירה לרישיון משיט 13 שמאפשר להשיט סירות עד 8.5 מטר ללא הגבלת מנוע (עוצמה ב'), עליו להחזיק ברישיון משיט 12 לפחות שנה.

לסיכום - רישיון לסירה עוצמה א' צובר "פז"ם" ולאחר שעוברת שנה ניתן לעשות רישיון לסירת מנוע עוצמה ב'.


ולסיכום:

ככלל אצבע ניתן להגדיר שמי שמעוניין ברישיון לסירת מנוע, כדאי לו מאוד להוסיף את אופנוע הים מכיוון שהלימודים משולבים וחומר הלימוד לסירה כולל בתוכו כמעט את כל התאוריה של אופנוע הים. לעומת זאת מי שמעוניין ללמוד על אופנוע הים כדאי שישקול טוב אם להוסיף את הסירה מכיוון שמדובר בתוספת זמן ומאמץ משמעותיים.
בסופו של דבר אין כאן החלטה נכונה או שגויה. כל אחד צריך לקבל החלטה על פי מה שמתאים לו יותר.

להלן מספר משפטים בעד ונגד הרישיון של אופנוע הים מול הרישיון המשולב:

  • אם אני כבר מתאמץ ומשקיע בלימודים, עדיף לעשות מאמץ נוסף ולהוציא רישיון גם על סירה/אופנוע ים. במאמץ לא גדול נוסף יש לי את שני הרישיונות.
  • אין לי כרגע עניין בסירה וחבל על הזמן המאמץ והכסף. תמיד אוכל לעשות את הרישיון לסירה בשלב מאוחר יותר. עדיף לי להשקיע בעוד מספר שנים מאשר עכשיו.
  • גם אם היום אין לי צורך ברישיון לסירה, אם יום אחד ארצה רישיון לסירה מתקדמת, רישיון משיט 13, יהיה לי כבר וותק של מעל שנה ברישיון משיט 12 ואוכל לשדרג באופן מידי את הרישיון.
  • מעניין אותי רק סירה ולא ממש מעניין אותי אופנוע הים, אבל אם אני כבר משקיע זמן ומאמץ ונכנס לתחום הזה, אז עדיף כבר להוסיף את אופנוע הים, ובכל מקרה הלימודים לאופנוע ים הם בקבלנות אז שווה לעשות מאמץ נוסף ולקבל רישיון גם לאופנוע ים.
  • הרישיונות הם לכל החיים כך שגם אם היום אין לי ממש צורך ברישיון לאופנוע ים או סירה, בעוד כמה שנים פתאום תהיה לי הזדמנות לנהוג באופנוע ים או סירה ואז ממש יהיה חבל שאין לי את הרישיון.

 


מכנסי מגן לאופנוע-ים

מותג מכנס המגן האיכותי SeaJet
המכנס התקני במחיר מבצע - לחץ כאן

  

 

 

אין תגובות לעמוד זה.
תודה,
קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת.
הוספת תגובה חדשה
דירוג
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של SeaSchool לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

צלצל עכשיו עד 12 בלילה, 7 ימים בשבוע:

052-5111000